Klausimai apie SABIS

Neradote naudingos sau aktualios informacijos? Užduokite klausimą

Prie SABIS galima prisijungti naudojantis VIISP tapatybės nustatymo paslauga. Fizinių ir juridinių asmenų prisijungimui tinkami visi būdai, palaikomi VIISP.
SABIS adresas: https://sabis.nbfc.lt

Taip, jeigu pirmą kartą jungiasi juridinio asmens (JA) vadovas ir SABIS nėra su JA vadovu susietos organizacijos paskyros, reikės užregistruoti organizaciją. Užregistruoti organizaciją bus galima naudojantis vedliu – duomenis reikės užpildyti pagal nurodytus žingsnius. Jeigu JA ar FA (fizinis asmuo) turėjo paskyrą informacinėje sistemoje „E. sąskaita“, paskyrų ir naudotojų duomenys bus perkelti į SABIS. Verta atkreipti dėmesį, kad visi vartotojai, pirmą kartą prisijungę prie SABIS, turės susipažinti su naudojimo sąlygomis ir jas patvirtinti.

Ne, toks įgaliojimas nebus reikalingas. Pirmą kartą vadovui prisijungus prie SABIS ir užregistravus organizaciją, bus sukuriama organizacijos paskyra ir pagal pateiktus duomenis bus sukuriamas organizacijos naudotojas su administratoriaus role. Naujas organizacijos naudotojas prisijungęs prie SABIS galės pateikti prašymą prisijungti prie organizacijos, kurį turės patvirtinti organizacijos administratorius arba organizacijos administratorius galės sukurti naują naudotoją, kuris prisijungus prie SABIS jau bus priskirtas prie organizacijos paskyros. 

Užsienio šalių piliečiai, reziduojantys Lietuvoje, atstovaudami Lietuvoje registruotiems juridiniams ir fiziniams asmenims, prie SABIS portalo turi galimybę prisijungti, naudodamiesi VIISP tapatybės nustatymo paslauga. 
Užsienio prekių/paslaugų/darbų tiekėjai trumpuoju laikotarpiu neturi galimybės prisijungti prie SABIS portalo. Sąskaitas SABIS užsienio tiekėjai gali pateikti Peppol tinklu, paslaugos teikimo tarpininku pasirenkant bet kurį jiems tinkantį prieigos tašką. 
Prieigos taškų sąrašą galite rasti čia
Atkreipiame dėmesį, kad sąskaitos pagal rašytinę sutartį PEPPOL tinklu pateikimui taip pat turi būti įvykdytas reikalavimas dėl  sutarties – sutarties duomenys turi būti SABIS, jie turi būti susieti su pardavėju, teikiančiu  sąskaitą, sutarties numeris turi būti nurodytas sąskaitoje ir jis turi sutapti su numeriu, registruotu SABIS.
Jeigu užsienio tiekėjui nepriimtini nurodyti sąskaitų teikimo būdai, sąskaitas galima pateikti pirkėjų nurodytomis priimtinomis priemonėmis, pavyzdžiui, el. paštu.
 

Į SABIS gali registruotis ir organizacijos, ir fiziniai asmenys. Video mokymų medžiaga, kaip registruotis fiziniam asmeniui, pateikiama čia. 

Taip gali nutikti, jeigu indentifikavimo metu pasirinkote jungtis kaip fizinis asmuo. Juridinio asmens vadovas, jungdamasis pirmą kartą, turi pasirinkti, kad jungiasi kaip juridinis asmuo, tuomet sistema jį atpažins kaip vadovą ir nebus reikalingas įgaliojimas. Tai taikoma tais atvejais, kai asmuo yra registruotas vadovas Juridinių asmenų registre. Sukūrus paskyrą prie sistemos galima jungtis ir kaip fiziniam asmeniui.

Paskyros SABIS nėra šalinamos. Galima užblokuoti paskyros naudotoją, tačiau svarbu, kad būtų nors vienas aktyvus organizacijos administratorius.

Ne, SABIS naudotojai identifikuojami pagal asmens kodą, todėl negali būti autentifikuojami, naudojant tarnautojo pažymėjimą.

Numatoma, kad sąskaita SABIS galės turėti tokias būsenas: 

Sukurta. Ši būsena yra tol, kol sąskaitos būsena pasikeičia į „Pateikta“. Tai vidinė SABIS būsena, naudojama Teikėjams išsaugoti rankiniu būdu kuriamą sąskaitą.

Pateikta. Kai Sąskaitos duomenys atitinka a) nustatytą standartą ir b) yra identifikuota Sutartis, pagal kurią Sąskaita yra pateikta arba nustatytas požymis „pagal žodinę sutartį“.  

Tikrinama. Tokią būseną sąskaita įgauna, kai a) duomenys eksportuojami į Perkančiosios organizacijos (toliau – PO) turimą Verslo valdymo sistemą, pagal automatiškai gautus sąskaitos būsenų duomenis iš integracijų arba b) kai Sąskaitos tikrinimo-tvirtinimo procesas yra vykdomas SABIS priemonėmis ir naudotojas inicijuoja sąskaitos tikrinimą. 

Patvirtinta. Kai sąskaitos duomenys yra patvirtinti PO sutarties vykdytojo ar kitų veiklos asmenų, pagal organizacijos paskyroje ir/ar konkrečioje sutartyje nustatytus parametrus bei tvirtinimo taisykles. Kai už PO vykdomą apskaitą atsakingas NFBC, tuomet PO atsakomybė yra Sąskaitą „Patvirtinti“ (nustatyti būseną „Patvirtinta“). 

Priimta. Būsena suteikiama, kai SABIS naudotojas pakeičia sąskaitos būseną į „Priimta“ arba  būsena suteikiama automatiškai, pagal gautus sąskaitos būsenų duomenis iš integracijų. Kai už PO apskaitą tvarko NFBC, būseną automatiškai suteikia FABIS po sąskaitos įregistravimo.

Atmesta. Kai SABIS naudotojas pakeičia sąskaitos būseną į „Atmesta“ arba  būsena suteikiama automatiškai, pagal gautus sąskaitos būsenų duomenis iš integracijų. Sąskaita gali būti atmesta tiek Patvirtinimo, tiek ir Priėmimo metu.  

Grąžinta tikslinimui. Ši būsena matoma, kai pateiktoje Sąskaitoje buvo rasta netikslumų. Sąskaita grąžinama tikslinimui Sąskaitos teikėjui, nurodant grąžinimo tikslinti priežastį. Būsena suteikiama, kai SABIS naudotojas pakeičia sąskaitos būseną į „Grąžinta tikslinimui“ arba  būsena suteikiama automatiškai, pagal gautus sąskaitos būsenų duomenis iš integracijų.

Grąžinta tikrinimui. Jeigu reikia grąžinti tikrinti PO viduje, nustatoma būsena „Grąžinti tikrinti“ ir nurodoma grąžinimo tikrinti priežastis.  Būsena suteikiama, kai SABIS naudotojas pakeičia sąskaitos būseną į „Grąžinta tikrinimui“ arba  būsena suteikiama automatiškai, pagal gautus sąskaitos būsenų duomenis iš integracijų.

Apmokėta.  Ši būsena reiškia, kad sąskaita pilnai apmokėta. Būsena suteikiama, kai SABIS naudotojas nustato būseną arba automatiškai, pagal gautus sąskaitos būsenų duomenis iš integracijų.
 

SABIS priemonėmis teikiamos sąskaitos atitiks Europos elektroninių sąskaitų faktūrų (e-Invoicing) standartą. e-Invoicing standartas apibrėžia 3 sąskaitų tipus, kurie atitinka SABIS „Sąskaitos tipas“ požymį - sąskaita faktūra, avansinė sąskaita faktūra ir kreditinė sąskaita faktūra. Pasirinktas PVM klasifikatorius apibrėš, ar tai yra PVM sąskaita faktūra. Atskirų tipų PVM sąskaitoms faktūroms SABIS nenumatyta. Plačiau apie e-Invoicing standartą, naudojamus dokumentų tipus rasite čia.

Kuriant sąskaitą anksčiau pateiktos pagrindu, reikia pasirinkti mygtuką „Kopija“, tuomet automatiškai užpildomi visi sąskaitos laukai pagal ankstesnę sąskaitą. 
Atkreipiamas dėmesys, kad SABIS realizuoti tikrinimai. Tai reiškia, kad pateikti pavyks tik sąskaitas, kurios atitinka tikrinimo taisykles. Teikėjas bus informuojamas apie tikrinimo metu rastas besidubliuojančias sąskaitas, kurias SABIS identifikuos kaip „Sukurta“, „Grąžinta tikslinti“ ar „Pateikta“. SABIS užtikrina sąskaitos unikalumą tarp sąskaitų, kurios yra sukurtos, pateiktos ar grąžintos tikslinti ir nėra atmestos, įvertinant teikėją, sąskaitos numerį ir datą. Dėl to vienam teikėjui kalendorinių metų laikotarpiu gali būti tik vienas sąskaitos įrašas unikaliu numeriu.

Duomenų laukų sąrašas SABIS bus parengtas pagal e-Invoice standartą (daugiau informacijos apie e-Invoice standartą ir duomenų laukus galite rasti techninėje dokumentacijoje adresu https://docs.peppol.eu/poacc/billing/3.0/bis/). 

Ne, sąskaitos, kuri buvo bent kartą išsaugota, ištrinti negalima.
Sąskaitoje, kurios būsena „Sukurta“, galima keisti visus duomenų laukus, todėl galima ją naudoti, teikiant kitą sąskaitą.

SABIS sistema pirminei patikrai priims sąskaitą iš teikėjo su tokiais duomenimis, kokie jai buvo perduoti. Tačiau teikėjas teikdamas duomenis privalės laikytis LST EN 16931-1:2019 standarte nurodytų apmokestinamų verčių, PVM ir kitų sumų skaičiavimo taisyklių. Svarbu pažymėti, kad ir sąskaitų gavėjai privalės laikytis tų pačių taisyklių. 

Jei kiltų problemų dėl centų apvalinimo, t.y. jei su sąskaitos gavėju yra sutarta tam tikra fiksuota galutinė mokama suma įskaitant PVM, tuomet galima pasinaudoti apvalinimo informaciniu lauku BT-114 (Rounding amount”. Rekomenduojama, kad apvalinimo korekcijos absoliuti reikšmė būtų ne didesnė nei 0.05€.

Pateikiamas pavyzdys, jei galutinė sąskaitos faktūros suma su 21 proc. PVM turėtų būti 10,00 Eur, tuomet skaičiavimas galėtų būti toks:

  • Sąskaitos faktūros prekės/paslaugos eilutės galutinė apmokestinamoji vertė būtų 8,26 Eur;
  • PVM vertė po aritmetinio apvalinimo būtų 1,73 Eur, nes 8,26 Eur* 0,21 = 1,7346 Eur;
  • Galutinė suma būtų 9,99 Eur (BT-112 „Invoice total amount with VAT“);
  • Apvalinimo korekcija 0,01 Eur (BT-114 „Rounding amount“);
  • Galutinė mokėtina suma šiuo atveju  būtų 10,00 Eur (BT-115 „Amount due for payment“).

Sąskaitą, kurioje tiekėjas padarė klaidą, galima grąžinti tikslinti arba atmesti.
Grąžinti tikslinti galima sąskaitą, kurioje nereikia keisti šių duomenų:

  • Sąskaitos tipas;
  • Sąskaitos požymis (žodinė ar pagal sutartį);
  • Data;
  • Sutarties Nr. 
  • Sąskaitos Nr.

Visus kitus sąskaitos duomenis galima pakeisti grąžinus sąskaitą tikslinti tiekėjui.

Grąžinti tikslinti galima sąskaitą, kurios būsena:

  • Pateikta;
  • Tikrinama; 
  • Patvirtinta.

Sąskaitoje, kurioje yra taisytinų duomenų, tačiau jos būsena yra „Priimta“ arba „Apmokėta“, taisymų atlikti nebegalima, jos pagrindu reikia pateikti kreditinę sąskaitą.
 

Kai su sąskaitos gavėju yra sutarta tam tikra fiksuota galutinė mokama suma įskaitant PVM, tačiau suvedus prekių ir paslaugų eilutes gaunama  kita suma, galima pasinaudoti apvalinimo informaciniu lauku (BT-114 („Rounding amount”)). Jis SABIS portale vadinasi „Korekcinė suma, EUR“ ir yra randamas prie sąskaitos bendrųjų duomenų. Duomenų lauke „Korekcinė suma, EUR“ įvedus korekcinę sumą, koreguojasi galutinė sąskaitos mokėtina suma eurais.

Sąskaitų duomenys į SABIS gali būti pateikiami trimis būdais:

  • per SABIS portalą, suvedant duomenis ranka, importuojant XML rinkmeną;
  • per universalią sąsają iš verslo valdymo sistemos;
  • per PEPPOL tinklą, jeigu organizacija yra šio tinklo narys.

Detalesnė informacija apie universalios sąskaitų duomenų sąsajos specifikacijos aprašą  rasite čia

Teikti sąskaitas per Peppol tinklą gali visi tiekėjai, prisijungę prie šio tinklo. Jis leidžia perduoti dokumentus ne tik SABIS sąskaitų gavėjams, bet ir kitiems verslo partneriams, esantiems Peppol tinkle.

Teikiant sąskaitas per Peppol, SABIS taip pat galima gauti atsakymus apie išsiųstos sąskaitos faktūros būseną (Peppol BIS Invoice response dokumentas), o tai užtikrina automatizuotą komunikaciją su sąskaitų gavėjais. Pilnas Peppol paslaugos teikėjų sąrašas pasiekiamas čia.

Daugiau informacijos apie Peppol tinklą galite rasti čia.

Naudojami formatai: Peppol BIS Billing 3.0 eInvoice, Peppol BIS Billing 3.0 Credit Note.
 

Sąskaitos pagal žodinius susitarimus –  tai tokios sąskaitos, kurios gaunamos iš pirkimų, organizuojamų atliekant tiekėjų apklausas tiesiogiai ir nesudarant rašytinių sutarčių, vadovaujantis viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

Vyriausybės nutarime ir finansinės apskaitos  įstatyme numatyta, kad iki 2024 metų pabaigos organizacijos tokias sąskaitos privalo teikti per SABIS, jeigu jos viršija 1000 EUR be PVM. Visos sąskaitos pagal žodinius susitarimus, nepriklausomai nuo jų sumos, per SABIS turės būti teikiamos nuo 2025 metų sausio 1 d.

Vyriausybės nutarime ir finansinės apskaitos įstatyme numatyta, kad visos sąskaitos pagal žodinius susitarimus, nepriklausomai nuo jų sumos, per SABIS turės būti teikiamos nuo 2025 metų sausio 1 d.

Sąskaitų pagal žodinį viešąjį pirkimą teikimui SABIS netaikoma sąskaitos ir sutarties sąsaja. Tai reiškia, kad tiekėjas gali pateikti tokią sąskaitą per SABIS ir neturi jos susieti su sutartimi. Pirkėjui sąskaitos tikrinimo metu nurodžius BVPŽ kodą ir pirkimo rūšį sąskaitų duomenys iš SABIS CVPP bus paviešinti automatiškai.

SABIS nereikia kelti žodžiu sudarytų pirkimo sutarčių, o sąskaitoms pagal žodinius susitarimus netaikoma sąskaitos ir sutarties sąsaja. Tai reiškia, kad tiekėjas gali pateikti tokią sąskaitą per SABIS ir neturi jos susieti su sutartimi.
Nuo 2025 m. sausio 6 d. SABIS pateikus žodžiu sudarytų sutarčių sąskaitas, sutarčių informacijos CVP IS viešinti nebereikia, nes sąskaitų duomenys iš SABIS CVPP bus paviešinti automatiškai. 
 
Plačiau apie žodžiu sudarytų pirkimo sutarčių viešinimą skaitykite Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) interneto svetainėje.

Vyriausybės nutarime ir finansinės apskaitos įstatyme numatyta, kad visos sąskaitos pagal žodinius susitarimus, nepriklausomai nuo jų sumos, per SABIS turės būti teikiamos nuo 2025 metų sausio 1 d.

Kai sąskaitos pagal žodinį susitarimą duomenys neturi būti viešinami Viešųjų pirkimų tarnybos sistemose, SABIS, tvirtinant žodinę sąskaitą, BVPŽ kodas ir pirkimo rūšis nenurodomi, pažymima „Neviešinti CVPIS“.
Primename, kad nurodyti BVPŽ kodą ir pirkimo rūšį arba žymą „Neviešinti CVPIS“ gali SABIS pirkėjo paskyros naudotojas, turintis derintojo, tvirtintojo arba sąskaitų administratoriaus roles.
 

SABIS pateikus sąskaitą pagal žodinį susitarimą ir sąskaitos tikrinimo metu nurodžius BVPŽ kodą ir pirkimo rūšį, sąskaitų duomenys iš SABIS CVPP bus paviešinti automatiškai.

Jeigu pirkimas įvykdytas žodiniu susitarimu ir ne pagal Viešųjų pirkimų įstatymą (t. y. sutartis neturi būti paviešinta CVP IS/CVPP), sąskaitos tvirtinimo metu pažymima „Neviešinti CVPIS“. 

Sąskaitose pagal žodinį susitarimą pirkėjo paskyros naudotojas, turintis derintojo, tvirtintojo ar sąskaitų administratoriaus roles, nepriklausomai nuo sąskaitos būsenos gali keisti BVPŽ kodą ir pirkimo rūšį ar pažymėti „Neviešinti CVPIS“. 

Sąskaitos pagal žodinius susitarimus gali būti gaunamos ir iš užsienio tiekėjų – fizinių arba juridinių asmenų. Pateikiame instrukcijas, kaip pirkėjui registruoti sąskaitą pagal žodinį susitarimą, kai tiekėjas yra užsienio fizinis arba juridinis asmuo

Tokioms situacijoms spręsti SABIS sukurtas palengvinimas pirkėjams. Jeigu tiekėjas neteikia sąskaitų pagal žodinius susitarimus, pirkėjas jas gali įvesti pats, tačiau visiems privalu laikytis teisės aktų reikalavimų. Finansinės apskaitos įstatymo 6 straipsnio 4 dalis nurodo, kad viešojo sektoriaus subjektams ir kitiems subjektams, kurie yra perkančiosios organizacijos, teikiami tik elektroniniai apskaitos dokumentai ir šiuos dokumentus viešojo sektoriaus subjektai ir kiti subjektai, kurie yra perkančiosios organizacijos, priima ir apdoroja naudodamiesi informacinės sistemos SABIS priemonėmis.
 

SABIS veiksmai atlikti teisingai. Už iš SABIS gautų duomenų viešinimą yra atsakinga Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT). Jie gauna duomenis iš SABIS, tačiau duomenų viešinimas gali užtrukti tam tikrą laiko tarpą. Pagal reikalavimus duomenys privalo būti paviešinti per 15 dienų nuo ketvirčio pabaigos.

Į SABIS įkelti sąskaitos dokumentą, nesuvedant sąskaitos duomenų, nėra galimybės. Sąskaitos duomenis reikia suvesti, galima sąskaitos dokumentą įkelti kaip priedą arba galima importuoti xml formatu. 

Pirkėjams nereikia viešinti žodinių sutarčių. SABIS, patvirtinus sąskaitą pagal žodinį susitarimą,  sutarties duomenys automatiškai perduodami į CVP IS ir papildomai sutarties duomenų viešinti nereikia.

Ilgalaikė žodinė sutartis – tai žodinė sutartis, pagal kurią teikiamos kelios sąskaitos arba pagal ją numatoma, kad sąskaitos bus teikiamos praleidus 15 kalendorinių dienų viešinimo terminą pasibaigus ketvirčiui, per kurį buvo sudaryta sutartis.
 

Sąskaitos pagal ilgalaikes žodines sutartis galės būti teikiamos tik sutarties duomenis paviešinus VPM IS – Viešųjų pirkimų monitoringo informacinė sistema. Šiuo metu VPT kuria šį funkcionalumą, apie jo sukūrimą bus pranešta atskirai.

Paviešinti sutarties duomenys bus perkelti į SABIS. Sąskaitas pagal tokias sutartis tiekėjai galės teikti analogiškai kaip kitas sąskaitas – turės susieti jas su sutartimi. 
 

Nuo 2025 m. sausio 7 d. SABIS gautos ir priimtos žodinės sąskaitos CVP IS paviešinamos automatiškai. Daugiau informacijos, kaip teisingai paviešinti žodines sutartis, rasite Viešųjų pirkimų tarnybos parengtoje medžiagoje.

Sąskaitų pagal žodinį susitarimą, kurių išrašymo data yra sausio 1 – 6 d., duomenys nebuvo perduoti Viešųjų pirkimų tarnybai, todėl pirkėjas jas turi paviešinti CVP IS.

SABIS perduoda tik sąskaitos faktūros ir kreditinės sąskaitos tipo žodinių sąskaitų duomenis. Dėl to žodinių sutarčių dublių nėra.
 

Iš CVP IS automatiškai perkeliamos visos naujos sutartys, išskyrus šiuos du tipus – MVPŽ ir SPŽ. Automatinis sutarčių perkėlimas į SABIS vyksta kas 4 valandas.

Į SABIS naujai publikuotos sutartys ir jų pakeitimai automatiškai perkeliamos kas 4 valandas.

Ne, į SABIS sutartys pagal žodinius susitarimus nėra perkeliamos. Į SABIS perkeliamos visos sutartys, išskyrus šiuos du tipus – MVPŽ (žodžiu sudarytos sutartys, įvykdžius mažos vertės pirkimus) ir SPŽ (žodžiu sudarytos sutartys, įvykdžius supaprastintos vertės (išskyrus mažos vertės) pirkimus).

CVP IS publikuotų sutarčių keitimai į SABIS perkeliami tokiu principu:
•    Originali sutartis, kuriai atliekamas keitimas, SABIS ieškoma pagal sutarties keitime nurodytą sutarties indeksą. Jis turi būti nurodomas CVP IS viešinant keitimą ir turi atitikti originalios sutarties indeksą.
•    Jei originali sutartis randama SABIS, atnaujinama visa sutarties informacija, išskyrus sutarties numerį ir pavadinimą. 
•    Jei originali sutartis randama SABIS, bet keičiasi sutarties tiekėjas, SABIS žiūrima:
~ Jei originali sutartis jau turi registruotų sąskaitų, tuomet originaliai sutarčiai  automatiškai suteikiama būsena „Neaktuali“, o pagal gautą sutarties keitimą SABIS sukuriama nauja sutartis su kitu tiekėju.
~ Jei originali sutartis neturi registruotų sąskaitų, tuomet atnaujinama originalios sutarties informacija, įskaitant ir tiekėją. Neatnaujinamas sutarties numeris ir pavadinimas, nes dažnai keitimai turi savo numerį ir pavadinimą.
•    Jei sutartyje keičiasi pirkėjas, viskas vyksta tokiu pačiu principu kaip ir keičiantis tiekėjui. 

Į SABIS perkelti:

  •  Fizinių ir juridinių asmenų paskyrų duomenys;
  •  Fizinių ir juridinių asmenų paskyrų naudotojų duomenys;
  • Sąskaitų duomenys su priedais, šie duomenys prieinami peržiūros režimu.

Sutarčių duomenys: atlikus sutarčių, kurios dar galiojo ir nebuvo užbaigtos perkėlimo metu auditą, buvo vykdomas duomenų migravimas iš Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos CVP IS (VPT) į SABIS.
 

Iš informacinės sistemos „E. sąskaita“ į SABIS perkelta:

  • fizinių/juridinių asmenų paskyrų ir jų naudotojų duomenys;
  • galiojančių viešųjų pirkimų sutarčių duomenys;
  • sąskaitų duomenys ir sąskaitos priedų bylos, kurias SABIS galima tik peržiūrėti. 

Remiantis Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartu, SABIS keičiasi sąskaitos forma ir pildomų laukų kiekis. Dėl to į SABIS nebuvo perkelti informacinės sistemos „E. sąskaita“ fizinio/juridinio asmens paskyroje sukurti sąskaitų ruošiniai. 

SABIS išoriniame portale naudotojo profilyje bus sukurta forma "Pranešimų nustatymai" kurioje naudotojas galėtų nusistatyti kokius įvykius, pranešimus ir paklausimus gauti el. paštu. Taip pat SABIS išoriniame portale "Pranešimų nustatymai" formoje bus galima nustatyti ar gauti momentinius įvykius ir/arba gauti bendrus įvykius el. paštu.

SABIS numatyti reikalavimai greitaveikai ir našumui, kurie užtikrina sistemos stabilumą ir naudojimosi patogumą. SABIS išorinis portalas kurtas ir projektuotas taip, kad jame vienu metu netrukdomai galėtų dirbti ne mažiau kaip 2000 naudotojų. 

Naudotojams parengta SABIS mokymų medžiaga:
•    savarankiško mokymosi medžiaga – instrukcijos sistemos naudotojams, administratoriams;
•    metodinės rekomendacijos išorės tiekėjams ir gavėjams darbui per integracines sąsajas;
•    rekomendacijos darbui per Access Point integracijas;
•    vaizdo instrukcijos sistemos naudotojams. 

Susipažinti su SABIS mokymų medžiaga galite čia
Išbandyti SABIS funkcionalumus mokomojoje aplinkoje galima čia

Sąskaitų administravimo bendroji informacinė sistema (SABIS) yra skirta prekių, paslaugų, darbų tiekėjams, aptarnaujantiems viešojo sektoriaus subjektus ir kitus subjektus, vykdančius viešųjų pirkimų sutartis, teikti, o viešojo sektoriaus subjektams ir kitiems subjektams, kurie yra perkančiosios organizacijos, gauti elektroninius finansinės apskaitos dokumentus, atitinkančius Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartą. Tai numato galiojantys teisės aktai: 

Taip, SABIS vartotojai gali pasirinkti lietuvių arba anglų kalbą.

SABIS portalo naudotojams (sąskaitų faktūrų teikėjams ir perkančiosioms organizacijoms), pageidaujantiems išbandyti SABIS portalo funkcionalumus bei norintiems pasipraktikuoti naudoti SABIS, sukurta mokomoji aplinka, prie kurios galima prisijungti čia.

SABIS mokomojoje aplinkoje sukelti paskyrų ir naudotojų duomenys iš informacinės sistemos „E. sąskaita“. Prisijungti prie SABIS portalo galima naudojantis VIISP tapatybės nustatymo paslauga.

Norintieji testuoti integracinę sąsają ir išbandyti visą sąskaitos teikimo – gavimo procesą taip pat gali prisijungti prie SABIS mokomosios aplinkos

SABIS duomenų siuntimui mokomojoje aplinkoje naudojamas adresas čia.

SABIS universalios sąskaitų duomenų sąsajos specifikacijos aprašą galima rasti čia.

 

Pareiga teikti sąskaitas per SABIS yra įvirtinta teisės aktuose, todėl papildomi raštai nėra išduodami. Be to, verta atkreipti dėmesį, kad Viešųjų pirkimų tarnyba tikrins sutarčių vykdymą. 

Aktualus teisės aktai:

 

Sąskaitų administravimo bendroji informacinė sistema (SABIS) yra skirta prekių, paslaugų, darbų tiekėjams, aptarnaujantiems viešojo sektoriaus subjektus ir kitus subjektus, vykdančius viešųjų pirkimų sutartis, teikti, o viešojo sektoriaus subjektams ir kitiems subjektams, kurie yra perkančiosios organizacijos, gauti elektroninius finansinės apskaitos dokumentus, atitinkančius Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartą. Taigi per SABIS privaloma kelti sąskaitas, o visus kitos rūšies finansinius dokumentus galima pridėti tik kaip sąskaitos priedus, jeigu jie privalomi prie sąskaitos arba yra susitarimas, kad teikiant sąskaitą reikia pridėti ir sąskaitą patvirtinančius dokumentus, pavyzdžiui, kvitus.

Šis funkcionalumas SABIS pradės veikti nuo 2025 m. vasario 3 d.

Naudojimasis SABIS neapmokestintas.
Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras ir LR Finansų ministerija ieško ekonomiškai naudingiausio sprendimo dėl SABIS paslaugų mokesčių ateityje, orientuodamiesi į administracinės naštos mažinimo nuostatas.

Kol kas tokios galimybės nėra. Ateityje tai įtrauksime į sistemos vystymo poreikį.

Tokios sąskaitos įvedamos tokiu pačiu principu kaip ir kitos sąskaitos. Tiekėjas turi registruoti save ir prisijungti kaip fizinis asmuo.  Čia galima rasti video mokymų medžiagą, kaip tai padaryti.
Atkreipiame dėmesį, kad individualios veiklos pažymėjimo numeris specialaus lauko neturi. Tad jeigu jis reikalingas, jį galima įrašyti sąskaitos pastabų lauke.  

Sistemoje sutarties pašalinti nėra galimybių, tačiau sutartį galima pažymėti kaip „Neaktuali“. Tuomet tiekėjas negalės pagal ją pateikti sąskaitos. Jei prireiktų, žyma „Neaktuali“ bet kada galima pakeisti ir sutartį vėl padaryti aktualia.

Sutarčių, kurios CVP IS buvo paviešintos reorganizuotų įstaigų vardu, duomenys SABIS yra nepakeistos ir jūsų tiekėjai negali išrašyti sąskaitų tų sutarčių pagrindu arba jas išrašo išregistruotiems juridiniams asmenims.
Kad sutarčių duomenys atkeliautų į SABIS teises ir pareigas perėmusio juridinio asmens vardu, pirkėjas turėtų atlikti sutarties keitimą,  pakeičiant sutarties šalį. Toks sutarties pakeitimas naujojo juridinio asmens turės būti paviešintas CVP IS, tuomet sutarčių duomenys bus importuoti į SABIS.
 

Viešojo sektoriaus subjektai – valstybė, savivaldybės, biudžetinės įstaigos, išteklių fondai, mokesčių fondai, fondų fondai ir pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, apibrėžti Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.

Viešojo sektoriaus subjektų sąrašas publikuojamas interneto svetainėje Lietuvosfinansai.lt.

Registruoti tiekėjai perkančiųjų organizacijų sąrašą gali rasti naujoje CVP IS

Registruoti tiekėjai, prisijungę prie savo paskyros, gali matyti registruotus pirkimo vykdytojus: sistemoje reikia pasirinkti išplėstinę paiešką, skiltyje „Organizacijos“ atlikti paiešką, nurodžius tik pirkimo vykdytojo tipą (pasirinkti PV tipą), spausti „Paieška“. Sistema pateikia visų CVP IS registruotų pirkimų vykdytojų sąrašą.
 

Atnaujinimo data: 2025-02-25