2025-05-08

Po atnaujinimų SABIS – daugiau galimybių efektyvesniems procesams

Gegužės 12 d. aktyviai organizacijų naudojamas SABIS atsinaujina. Nauji funkcionalumai ir patobulinimai diegiami atsižvelgiant į daugiau kaip pusmečio sistemos veikimo analizę bei naudotojų teikiamus pasiūlymus. Dalis patobulinimų sukurti tikslingai spręsti organizacijoms kylančius iššūkius, kiti nukreipti į bendrą sistemos tobulinimą, vartotojų patirties gerinimą ir procesų efektyvumo didinimą. 

Dvigubo naudojimo profiliai

Beveik 6 tūkst. organizacijų SABIS naudoja ir kaip pirkėjas, ir kaip tiekėjas. Po atnaujinimų šioms organizacijoms bus pasiekiami du atskiri veikimo režimai. Skirtingoms funkcijoms skirti režimai bus patogiai sujungti, todėl, taip vadinami, dvigubi naudotojai galės lengvai pereiti iš vieno režimo į kitą. 

Galimybė pasiekti pirkėjo ir tiekėjo režimą bei judėti tarp jų susieta su naudotojų rolėmis. Pagal pasirinktą režimą bus pritaikoma informacija, kurią matys organizacija. Pavyzdžiui, naudojantis pirkėjo režimu bus rodomos tik tos sutartys, kuriose organizacija yra nurodyta kaip pirkėjas. Tokiu pačiu principu bus atvaizduojamos sąskaitos, paklausimai ir ataskaitos. Prie skirtingų režimų taip pat pritaikytas sąskaitų pagal žodines sąskaitas registravimas. Pavyzdžiui, naudojantis pirkėjo režimu ir registruojant tokią sąskaitą, pirkėjo informacija bus automatiškai užpildoma organizacijos duomenimis – reikės tik atlikti tiekėjo paiešką. 

Detaliau susipažinti su pirkėjo ir tiekėjo režimų naudojimu galite čia.

Supaprastintas sąskaitų pateikimas 

SABIS naudojimo tendencijos rodo, kad šiuo metu per mėnesį vidutiniškai pateikiama 280 tūkst. sąskaitų. Iki 60 proc. jų turi tik vieną eilutę, iki 80 proc. – nuo vienos iki keturių eilučių.  Įdiegta supaprastinta sąskaitų pagal sutartį ar žodinį susitarimą registravimo forma reikšmingai pagreitins organizacijų procesus. Testuojant darbą su supaprastinta  forma nustatyta, kad net ir nepatyrusiems naudotojams įvedimui ir pateikimui pakanka iki 60 sekundžių. Supaprastintoje formoje bus galima pildyti tik privalomus sąskaitos laukus. Jeigu naudotojui reikalingi neprivalomi (pavyzdžiui, korekcijos suma, gautas avansas, sąskaitos laikotarpis ar pan.) reikės pildyti pilną formą. Taip pat pilna sąskaitos registracijos forma reikalinga kreditinėms, išankstinėms sąskaitoms, kopijoms bei pateiktų sąskaitų tikslinimui.

Supaprastintos registracijos formos bus lengvai pasiekiamos iš pagrindinio lango. Jose automatiškai užpildomi laukai bus atitinkamai priderinti, jeigu organizacija prisijungusi pirkėjo arba tiekėjo režimu. Greitesniam sąskaitų administravimui, nepriklausomai nuo to, kokia forma naudojama, sukurta galimybė kopijuoti sąskaitų eilutes ir keisti jų eiliškumą. 

Detaliau sužinoti, kaip veikia supaprastintas sąskaitų pateikimas, galite čia

Administravimo atnaujinimai skirtingiems poreikiams

Skirtingos apimties SABIS atnaujinimai turės teigiamos įtakos tiek atskiriems darbo su sąskaitomis žingsniams, tiek visam procesui. 

Naudotojams įdiegta galimybė pašalinti sąskaitas, kurių būsena „Sukurta”, ir parsisiųsti sąskaitos nuorašą nepriklausomai nuo sąskaitos būsenos. Be to, sąskaitos nuoraše bus matoma daugiau naujų informacinių blokų, kuriuose bus atvaizduojami papildomi kreditinės sąskaitos arba sąskaitos pagal žodinį susitarimą duomenys. 

Patobulintas mokėjimo termino datos apskaičiavimas – sukurtas naujas duomuo „Mokėjimo terminas dienomis” ir įdiegta galimybė keisti automatiškai nustatytą 30 dienų mokėjimo terminą. Pakeitus sąskaitos išrašymo datą ir nustačius kitą mokėjimo terminą dienomis, bus perskaičiuojama mokėjimo termino data. Atitinkamai pakeitus mokėjimo termino datą, bus perskaičiuojamas mokėjimo terminas dienomis. 

Siekiant sumažinti klaidų tikimybę ir padidinti lankstumą, įvedus sąskaitos seriją ir numerį, reikšmė bus tikrinama ir iš karto rodomas pranešimas, jei tais metais tiekėjas jau registravo sąskaitą su tokiu numeriu.

Atnaujintas sąskaitos sumos koregavimas, avanso įvedimas ir sąskaitos numerio tikrinimas. Lape „Eilutės“ naudotojams sukurti du nauji mygtukai – „Įvesti korekciją“ ir „Įvesti sumokėtą avansą“. Pastebima, kad sumos koregavimas seniau buvo naudojamas PVM paklaidų iššūkiams spręsti. Atkreipiame dėmesį, kad nuo gegužės 12 d. bus galima koreguoti PVM sumą. Plačiau apie tai galite sužinoti čia.

Nuo gegužės 12 d. organizacijos profilyje bus galima įvesti kelias banko sąskaitas. Pridedant naują sąskaitą taip pat bus galima pasirinkti požymį, kad būtent šios sąskaitos duomenys turi būti naudojami užpildant sąskaitą. Įvestas banko sąskaitas bus galima patogiai valdyti – redaguoti arba pašalinti.  Jeigu tiekėjo organizacijos profilyje bus nurodyta daugiau nei viena sąskaita, registruojant sąskaitą bendrų duomenų dalyje bus galima pasirinkti vieną iš visų įvestų sąskaitų.

Atsižvelgiant į naudotojų prašymus ir procesų analizę, tiekėjams sukurta galimybė atmesti sąskaitas, kurių būsena yra „Gražinta tikslinimui“. Atmetant tokią sąskaitą, tiekėjas privalo nurodyti komentarą. 

Susipažinti detaliai su visais SABIS atnaujinimais galite čia. Be to, juos naudotojai gali patogiai ir saugiai išbandyti mokomojoje aplinkoje.

Naudojantiems universalią sąsają taip pat bus įdiegta patobulinimų. Sukurti nauji metodai leis atsisiųsti visas SABIS organizacijas, kurių tipas yra „Pirkėjas“, įskaitant ir tas, kurios buvo keistos arba atsirado naujos nuo parametre numatytos datos. Taip pat bus grąžinamos organizacijos sutartys, kuriuos buvo keistos arba atsirado naujos nuo parametre nurodytos datos. Be to, dėl naujo metodo tiekėjai galės per sąsają atmesti pirkėjo grąžintą tikslinti sąskaitą. Tai aktualu, kai pirkėjas grąžina tikslinti sąskaitą, tačiau tiekėjas jos tikslinti nenori.

Taip pat atnaujinti sąskaitų pateikimo procesų aprašymai. Atkreipiame dėmesį, kad nustatyti apribojimai sąskaitų duomenų gavimui.

Detali informacija jau paskelbta universalios sąskaitų duomenų sąsajos specifikacijos projekte, kuris įsigalios nuo  gegužės 12 d.