2025-01-31

Nuo vasario pradžios pradeda veikti nauji SABIS funkcionalumai

Nuo kitos savaitės pradžios, vasario 3 d., SABIS papildys nauji funkcionalumai. Juos SABIS naudotojai nuo sausio vidurio jau galėjo išbandyti mokomojoje aplinkoje. Diegiami funkcionalumai – antrasis SABIS tobulinimo etapas, kuris orientuotas į sisteminių funkcijų, masinių veiksmų  su sąskaitomis ir papildomų sąsajų realizavimą, siekiant padidinti sistemos pridėtinę vertę bei pagerinti naudotojų patirtį.

Tam, kad naudotojams būtų lengviau perprasti naujus funkcionalumus, Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras atnaujino mokymų medžiagą – sukurti naujų funkcionalumų vaizdo mokymai. Taip pat NBFC puslapyje sukurta nauja klausimų-atsakymų skiltis – joje talpinama informacija, susijusi su naujais funkcionalumais, o puslapio skiltis „Instrukcija ir praktinė informacija” papildyta naujomis instrukcijomis. 

Didelė naujų funkcijų įvairovė

  • Pavadavimas

Pavadavimo funkcionalumas suteiks galimybę organizacijos paskyros naudotojams, nepriklausomai nuo turimų rolių, pavaduoti vieniems kitus atliekant veiksmus SABIS. Tam  tereikia, kad paskyros administratorius priskirtų pavadavimą ir pavaduojančiam asmeniui bus suteiktos visos pavaduojamo žmogaus turimos teisės SABIS.

  • Pirkėjų ir tiekėjų komunikavimas dėl sąskaitos

Naudodamiesi nauja paklausimo funkcija tiekėjai galės pateikti užklausą pirkėjams apie konkrečia sąskaitą. Tai aktualu sprendžiant kilusius klausimus dėl sąskaitų –  tiekėjai galės siųsti paklausimus dėl sąskaitų, kurios grąžintos tikslinti arba kurios atmestos.

  • Sąskaitų šablonai

SABIS taip pat sukurta sąskaitos šablono funkcija. Naudotojai savo organizacijai galės sukurti  sąskaitos eilučių šabloną, o vėliau kurdami sąskaitą – jį įterpti.

  • Masiniai veiksmai su sąskaitomis

Siekiant padidinti efektyvumą, optimizuojami masiniai veiksmai su sąskaitomis. SABIS naudotojai galės lengviau ir greičiau pakeisti būsenas didesniam kiekiui sąskaitų, importuoti ir eksportuoti sąskaitų duomenų XML rinkmenas bei importuoti sąskaitų būsenų excel rinkmeną.

  • Analitika

Įdiegti funkcionalumai reikšmingai išplės sistemos naudotojų analitines galimybes. Ir pirkėjai, ir tiekėjai galės naudoti analitines ataskaitas – galės suformuoti excel rinkmenas su sąskaitų, sutarčių duomenimis, galės matyti, kiek sąskaitų pateikta pagal konkrečią sutartį, suskaičiuoti sutarties vertės likutį ir kt. Organizacijos savo nuožiūra rinksis kriterijus, pagal kuriuos bus suformuota analitinė ataskaita.

  • Plečiamos sąsajos

Sąskaitų administravimo procesui teigiamos įtakos turės SABIS dimensijos ir sąsajos su buhalterinės apskaitos tvarkymo sistema. Pirkėjai galės dar patogiau ir efektyviau administruoti sąskaitas vieno langelio principu. 

Norint panaudoti dimensijų priskyrimą, visų pirma iš pirkėjo apskaitos sistemos turės būti būti perduotas struktūrizuotas dimensijų klasifikatorius, kurį galės naudoti visos tokią sistemą turinčios organizacijos. Taip pat nebereikės verslo valdymo sistemoje priskirti dimensijų, nes SABIS sąskaitai priskirtos dimensijos bus perduodamos per sąsają. 

Po diegimo išorinė sistema galės nusiųsti į SABIS pirkėjo naudojamą dimensijų klasifikatorių, tada pirkėjas galės SABIS prie sąskaitos pridėti dimensijas. Tokiu būdu SABIS į išorinę sistemą vėliau galės atiduoti sąskaitos duomenis jau su dimensijomis. Video mokymų medžiagoje galima peržiūrėti, kaip nusiųsti dimensijas į SABIS ir kaip gauti sąskaitų duomenis su dimensijomis. Pagal diegiamus pakeitimus atnaujintą universalios duomenų sąsajos specifikacijos aprašą galima peržiūrėti čia.

  • BDAR ir bendra užklausa

Patogesniam informacijos gavimui apie tai,  kaip tvarkomi asmens duomenys, bei patogesniam paklausimo apie SABIS naudojimą siuntimui įdiegtos BDAR ir bendros užklausos formos. Jų naudojimo instrukcijas galima rasti čia.

Primename, kad dėl diegimo darbų SABIS laikinai nepasiekiamas nuo sausio 30 d. 17:00 iki vasario 3 d. 7 val. Taip pat bus nepasiekiama ir universali duomenų sąsaja duomenų siuntimui į/iš išorines sistemas