Baigtas pagrindinis SABIS kūrimo etapas
Dvejus metus trukęs Sąskaitų administravimo bendrosios informacinės sistemos – SABIS – kūrimo ir diegimo projektas pasiekė finišą. Nuo rugsėjo pradžios pilnai veikianti sistema reikšmingai prisideda prie pažangesnio ir efektyvesnio sąskaitų administravimo organizacijose, įdiegti funkcionalumai leidžia tobulinti procesus, o per SABIS perduodamų sąskaitų skaičius nuosekliai auga.
Šių metų lapkritį per SABIS pateikta daugiau kaip 180 tūkst. sąskaitų, o aktyvių paskyrų skaičius viršijo 70 tūkst. Sistema naudojasi beveik 4,5 tūkst. pirkėjų ir daugiau 40 tūkst. tiekėjų. Pirkėjai bei tiekėjai SABIS ir toliau galės naudoti be papildomų mokesčių.
Simboliškai įtvirtinti sėkmingą projekto įgyvendinimą gruodžio 17 d. drauge su SABIS ir Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro komanda susirinko projekto diegėjai, partneriai, LR finansų ministerijos, Registrų centro, Viešųjų pirkimų tarnybos ir kitų institucijų atstovai bei sistemą testavusios organizacijos. Projekto įgyvendinimo pabaigos renginyje apžvelgta SABIS kūrimo eiga ir pristatyta tolimesnė projekto plėtros vizija.
„Sėkmingai baigėme pagrindinį kūrimo etapą – jau kelis mėnesius SABIS veikia realiomis sąlygomis, organizacijos administruoja didelius kiekius sąskaitų, pirkėjai ir tiekėjai tobulina procesus, naudodami modernius funkcionalumus. Dėkojame projekto įgyvendinimo komandai, partneriams, institucijoms ir organizacijomis, kurių žinios, patirtis bei pagalba prisidėjo prie to, kad SABIS atitiktų aukščiausius standartus ir lūkesčius. Taip pat ypatingai dėkojame SABIS naudotojams, kurie viso projekto metų buvo aktyviai įsitraukę ir dalinosi idėjomis, komentarais, grįžtamuoju ryšiu“, – sako Artūras Patapas, SABIS projekto vadovas.
Pasak A. Patapo, sistemos naudojimo patirtys patvirtina, kad projekto pradžioje kelti tikslai ir uždaviniai sėkmingai įgyvendinti.
„Iš esmės atnaujinta sistema, pakeista technologinė platforma, išplėsti funkcionalumai, padidintas patikimumas ir kiti pokyčiai prisideda prie viešojo ir privataus sektorių valdymo efektyvumo bei skatina lengviau integruotis į Europos elektroninių sąskaitų infrastruktūrą. Be to, kiekviena organizacija gali SABIS funkcionalumus pritaikyti pagal savo poreikius“, – teigia SABIS projekto vadovas.
Tarp daugybės praktinių atnaujinimų galima išskirti tai, kad SABIS užtikrina efektyvesnį sąskaitų teikimo-priėmimo procesą ir kontrolę: dėl integracijos su CVP IS mažinamas rankinis darbas, o automatinės taisyklės, galimybė papildyti sąskaitas dimensijomis, nustatyti skirtingus parametrus supaprastina ir pagreitina administravimą. SABIS taip pat užtikrina pažangesnį apskaitos dokumentų tvarkymą ir kontrolę mažoms, apskaitos sistemų neturinčioms įstaigoms. Be to, visoms perkančiosioms organizacijoms po atskiro VPT pranešimo nebereikės viešinti „žodinių sutarčių“ CVP IS, nes „žodines sąskaitas“ teikiant per SABIS duomenys bus perduodami automatiškai.
„Šiuo metu vyksta SABIS antrojo etapo darbai, kai kurie jų jau baigti. Antrasis etapas orientuotas į papildomų sąsajų, sisteminių funkcijų (pavyzdžiui, auditavimas, archyvavimas ir kt.) bei masinių veiksmų su sąskaitomis realizavimą. Šios funkcijos bus įdiegtos sausio pradžioje, kad nekiltų rizikos sutrikdyti gruodžio mėnesio sąskaitų srautų. Kaip ir iki šiol, SABIS naudotojai bus reguliariai informuojami apie papildomus funkcionalumus, jų sukuriamą vertę ir galės naudotis mokymų medžiaga“, – teigia A. Patapas.
Pasak SABIS projekto vadovo, dabar įgyvendintas sistemos atnaujinimo projektas – tik pirmas žingsnis. Ateityje SABIS bus toliau plėtojama ir veiks kaip integrali visiškai elektroninio viešųjų pirkimų proceso platforma – joje bus galima atlikti visus veiksmus nuo metinio pirkimų plano sudarymo iki sąskaitos faktūros. Tokiu būdu bus pilnai įveiklinti SABIS duomenys per sąsajas su FABIS ir kitomis finansų valdymo sistemomis, neegzistuos popierinės sąskaitų versijos, bus skaidriai ir aiškiai apskaitomos sąskaitos pagal žodinius susitarimus, bus galima naudotis mobiliąja aplikacija, analizės įrankiais bei atsiras galimybių duomenų atvėrimui.
2022 m. buvo pradėti SABIS programavimo darbai, siekiant kuo greičiau atnaujinti tuo metu veikusią informacinę sistemą „E. sąskaita". Projektą „Informacinės sistemos „E. sąskaita“ modernizavimas“ įgyvendino Nacionalinis bendrųjų funkcijų centras.
Kaip numatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime, nuo 2024 m. liepos 1 d. viešojo sektoriaus subjektams ir kitiems subjektams, kurie yra perkančiosios organizacijos, teikiamos sąskaitos turi atitikti Europos elektroninių sąskaitų faktūrų standartą ir turi būti teikiamos per SABIS.
Atnaujinimo data: 2024-12-18
Taip pat skaitykite:
SABIS kasdienis naudojimas: ko dažniausiai klausia naudotojai?
Įdiegta greičiau: jau galima naudotis SABIS žodinių sąskaitų patobulinimais
NBFC rengiasi naujai centralizavimo „bangai“
SABIS: tobulinamas žodinių sąskaitų priėmimas
NBFC veiklos prioritetai pristatyti Finansų ministerijos kancleriui